1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Carii dentare

Caria dentară reprezintă principalul motiv pentru care pacientul se prezintă în cabinetul stomatologic. În funcţie de extinderea ei, poate fi simplă sau complicată. În cazul cariei simple, pacientul resimte sensibilitate la rece sau la fierbinte, dulce sau acru, jenă care dispare imediat după tratament. Deoarece de multe ori cariile sunt greu de depistat de către pacient acasă, datorită poziţiei lor pe suprafaţa dintelui, este necesar consultul stomatologic. Netratată caria dentară, poate evolua foarte rapid într-o carie complicată. Durerile spontane care durează mult timp, îndeosebi noaptea, care cedează sau nu la analgezice pot fi semnele unei carii complicate, care interesează nervul dentar şi presupun în multe situaţii un tratament de canal înainte de aplicarea plombei finale. Chiar dacă aceste dureri dispar şi dintele devine asimptomatic, nu inseamnă că s-a produs o vindecare a leziunii carioase ci o agravare a acesteia, prin apariţia unei infecţii la nivelul pulpei dentare care poate evolua până la abces dentar.
Igiena bucală riguroasă, evitarea unui consum exagerat de dulciuri, mai ales cele lipicioase pe bază de caramel, precum şi detartrajul efectuat regulat în cabinetul stomatologic pot preveni apariţia cariei dentare.
Pentru tratamentul cariei dentare în cabinetul nostru se folosesc materiale care răspund cerinţelor estetice şi funcţionale (rezistenţă, uzură etc) ale unei plombe. Prin aplicarea acestor materiale în straturi sucessive, fotopolimerizarea corespunzătoare şi un modelaj adecvat încercăm să ne apropiem de cele mai pretenţioase cerinţe estetice.

Programări telefonice

Cabinet stomatologic Oradea